یزدفردا :استاندار یزد به مناسبت روز دانشجو پیامی به شرح زیر صادر کرد :

بسمه تعالي

امروز 16 آذر است روزي كه خاطره نخستين جنبش دانشجويي عليه آمريكاي جهانخوار را زنده مي كند. جنبشي كه در فراز و فرود نهضت مقدس اسلامي هر روز آگاهانه تر و موثر تر جلوه نمود و نقطه اوج آن را اشغال لانه جاسوسي آمريكا در آبان 1358 مي توان بر شمرد.

حركت هاي روشنفكري و دانشجويي كه بعدها به انقلاب بزرگ مردمي پيوست اگرچه به جاي خود قابل نقد و بررسي است، اما شور و شعور و احساسات پاك و بي آلايش اين قشر از جامعه را در تحولات جامعه نبايد از نظر دور داشت. دانشجو در هر جامعه، گذشته از جايگاه عبادي و معنوي كه در تحصيل علم و كمال دارد؛ شاخص درجه رشد فكري،فرهنگي، سياسي و آينه ايست كه رشد و شكوفايي و اعتلاي آينده را در آن مي توان ديد.


جوانان فرهيخته و انديشمند ما كه قله هاي علمي وفكري را يكي پس از ديگري فتح مي نمايند و در المپيادها و صحنه هاي رقابتي جهان به كسب مدال افتخار و بزرگي نائل مي شوند، ذخائر ما براي فردايي نزديكند، فردايي كه از آن صالحين و متقين است، فردايي كه علم بدون ايمان و معنويت ناتوان و بي رهنماست، فردايي كه پرچم ايران اسلامي بر فراز جهان شرف و انديشه به اهتزاز درخواهد آمد.

اينجانب به روان پاك شهيدان 16 آذر و همه شهيدان دانشجو در طول نهضت مقدس اسلامي درود مي فرستم و دست همه دانشجويان را در ميثاق وحدت و همدلي و همراهي در راستاي اجراي آرمانهاي شهيدان و مقام معظم رهبري مي فشارم

ابولقاسم عاصی

 استاندار یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا